onsdag 24. november 2010

1. måned

I dag er det på dagen en måned siden Tom reiste...

Nå er jeg ferdig utdannet (men aldri utlært) jeger! Det eneste vi har igjen nå er ei sånn utesamling på skytebanen, men den kan vi ikke ha før til våren, for det er jo så mørkt her nå at vi har ikke sjangs å se skivene på 100 meter... Dessuten så har det vært ca 25 minus + en god del vind de siste dagene, og det frister ikke akkurat å sitte ute i sånne temperaturer.

Jeg har gjort ferdig det meste av julegaveplanleggingen nå, så nå gjenstår bare å kjøpe det inn :) Får vel ta en liten tur på butikken i morgen og se om jeg finner noe..

Fikk mail i fra Tom i dag. Nå har begge båtene kommet seg helt inn til land, og de er begynt å jobbe ordentlig. Jeg syns det er spennende å høre om hva de driver med der nede. Tom har begynt å kjøre Menzi Muck, en ganske spesiell gravemaskin:

(tilfeldig bilde tatt fra google bildesøk)













Jeg har forresten funnet ut at jeg må av-ise fryseren, for det har antakeligvis aldri vært gjort, og nå er den så full av is at det er såvidt det går an å få ut skuffene.. Så der har jeg jo ett prosjekt til helga. Jeg har også brøytevakt i helga, men man kan da vel ikke være ute å brøyte HELE døgnet? Men hvordan gjør man det? Noen som vet? Jeg finner heller ikke bruksanvisninga til kjøleskapet (er sånn kombiskap kjøl/frys)... Heldigvis er det kaldt nok ute til at jeg kan hive frysevarer ut :) Ligger på rundt 20-25 minus nå, sp det bør holde. Håper bare ikke det slår om til helga...
*Bank i bordet*

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar