søndag 14. november 2010

Pingviner og sånt

I dag har jeg snakket med Tom igjen. Nå kan de endelig se land! :) Det er godt å vite at de snart er fremme, for da slipper jeg å bekymre meg for at han er ute i båt på Sørishavet. Det er ett lite stykke til med isbryting før de kommer frem, men de er vel fremme i løpet av natta, tror jeg. Tom fortalte at de har sett masse pingviner og andre dyr/fugler de siste dagene, og da kom jeg til å tenke på denne videoen. Synes den pingvinen er så søt :) Men jeg hadde ikke følt meg særlig trygg i en gummibåt når det svømte masse spekkhoggere under!



Bilder fra polferden kommer en vakker dag... Jeg veit ikke om han får mulighet til å sende noen bilder mens han er der nede, men hvis ikke, så blir det vel en hel bildeserie når han kommer tilbake!

Var oppe hos pappa i dag med muffinsene, og gratulerte han med farsdagen. Han ble riktig fornøyd, og det var jo koselig. Det var jo det som var meningen :)

Jeg har også hatt den store handledagen i dag, og handlet inn det meste jeg trenger (som jeg vet om) til uka som kommer. Det er begynt å bli jul på butikken nå, så jeg fikk med meg to fine juleduker hjem (som jeg skal spare til neste år). Siden jeg ikke skal være her i jula, så har jeg bestemt meg for å pynte til advent i stedet for jul, derfor blir alt lilla her den neste måneden. Gjorde det sånn i fjor også, og det blei kjempe bra! Håper vi får feira jul sammen her oppe neste år kanskje..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar