lørdag 13. november 2010

Så var vi her igjen...

Jeg prøvde å blogge litt for en stund siden, men siden det egentlig ble heller mislykket, så prøver jeg på nytt!

Siden sist har det vært litt forandringer her i huset. Min kjære har reist til SYDPOLEN av alle steder, og der skal han være fra oktober til mars, ca. Det er per dags dato ingen som vet når de kommer hjem igjen. Vi har begge skaffet oss satelittelefon, så vi har daglig kontakt i allefall (jeg forlanger å få livstegn fra han minst en gang i døgnet ;)). Det går for det meste i sms, siden jeg kan sende gratis sms til han fra denne nettsiden: Iridium , dessuten er han fortiden på en isbryter på tur over Sørishavet, og satelittelefoner har ikke så veldig god dekning når de befinner seg inne i en stålklump (les båt) ;)

Ellers så går jeg på mobilkrankurs for tiden. Begynte nå på tirsdag, og er ferdig søndag. Neste uke skal jeg på jegerprøvekurs. Synes det er greit å ha noe å gjøre, da går dagene fortere :)

Her om dagen fikk jeg endelig bekreftet at jeg får fri fra jobb i jula, så da kan jeg reise hjem til mamma, istedet for å sitte her oppe på Svalbard mutters alene. Reiser ned 17. desember. Skal bli godt å komme "hjem" en liten tur!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar