lørdag 9. juli 2011

Gummibåtfestival

I dag har vi vært på Gummibåtfestival ;)

Ett lass med gærninger sjøsatte skutene sine i Korgen, og skulle komme seg ned elva til Røssåauren ved Bjerka. De raskeste brukte ca 3 timer... Vi deltok ikke på selve arrangementet, men vi kjørte opp elva fra nevnte Aur, med en vannsengmadrass fylt av luft, og en nokså våt hund i båten (den skulle egentlig være igjen, men fulgte etter oss, så vi måtte ta den med...)... Med begrenset sikt - madrassen lå framme på en 15fots plastbåt og dekket ca halve båten - gikk vi på grunn ett par ganger, men det gikk ellers nokså greit :) Gøy var det i allefall :D

Det var en farkost som skilte seg ut - ett partytelt på en flåte... Skal legge ut bilde her når jeg kommer hjem til dataen min, så jeg får overført bilder til den. Minnekortleseren her vil ikke ta minnekortet mitt, og jeg har ikke med kabelen til kameraet ;(

Etter middag hos mamma dro vi til Hemnes og besøkte ei venninne og familien hennes. Det var kjempekoselig! Syns det er synd at man skal være så dårlig til å holde kontakt med folk her "hjemme" =/ Men jeg prøver nå i allefall å besøke alle de nærmeste når jeg først er her!

Ellers er det ikke så mye å si. Jeg har surfet litt på Cacas i dag, og gleder meg allerede til mandag! Da skal jeg finne en forhandler og hamstre litt av hvert! Har lenge hatt lyst til å bake "proffe" cupcakes, og her var jo masse tips og triks + få-det-inn-med-teskje-guide til hvordan det skal gjøres.. *Glede seg til å prøve*

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar