torsdag 13. oktober 2011

Rabies - Den siste revejakta...

Først vil jeg bare si at jeg blir helt overgitt over hvor mye denne rabiessaken her oppe blåses opp i media. Det er ikke så fælt som det høres ut som!

Men jeg har valgt å vaksinere meg, selv om det er liten sjangs for at jeg er blitt smittet med noe. Vi har jo vært på reinjakt, så jeg har vært i kontakt med slakt, men den stakkars kalven som Joachim skjøt hadde nok neppe rabies. Men det er greit å være på den sikre siden. Dessuten håper vi på å få fangste rev i vinter - hvis ikke en eller annen myndighet klarer å sette en stopper for dette og... Bah.

Den første av FEM vaksiner tok vi mandagen vi kom fra Ny-Ålesund.

Sånn ser den ut. Fine farger :))


















Nå på mandag fikk jeg nr. 3, så da er det bare to igjen :)
Har ikke fått noen bivirkninger, så dette går jo bare godt! Har forresten ikke hørt om noen som har fått andre bivirkninger enn influensasymptomer, og det skal jeg nok overleve ;)

Jeg syns Sysselmannen er flink til å takle denne saken, og det er dumt hvis fastlandsbyråkrater skal begynne å blande seg, så vi ikke får lov å fange rev i vinter. De som fangster rev her oppe vet hvordan de skal behandle den!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar