søndag 11. september 2011

På jakt!

I helga dro vi ut på jakt igjen. Lørdags formiddag, etter at jeg var ferdig med en kjapp tur på jobb, dro vi på oss overlevelsesdraktene og satte kursen mot Hollendardalen (igjen...). Vi leter fortsatt etter to stykk årskalver, med mindre og mindre hell...





















Sist vi var på jakt gikk vi i en liten evighet før vi fant en kalv som de som vi gikk sammen med fikk.




















Nå gikk vi enda lengre, og vi SÅ fa*n ikke en jæ*la kalv engang! Vi så ei svimle og en bukk. Og en rev. Når jeg så en hvit hale som forsvant i sidesynet tenkte (og ropte) jeg "Kalv" og peika... Tom lo av meg. Bah. Så jo at det var en rev med en gang jeg snudde meg (og tenkte meg litt om) :p Dessuten lå tåka tjukk som graut nedover fjellsidene, men vi så godt under tåka heldigvis :)


- E det kobber? Seks til syv kilo per meter, ti til tolv kroner kiloen!




















Ett par uheldige reinsdyr...




































Røyksopp!




















Skal du gå med sekk (ordentlig tursekk som henger på hofta og ikke skuldrene) anbefaler jeg IKKE Kari Traa stillongs! Etter noen timer ute på jakt har jeg (hurra) fått ett sommerfuglformet gnagsår på hofta. Snakker om teit plassering av den jæ*la sommerfuglen! :p

























Vi berga oss såvidt tilbake til byen før det begynte å regne - eller det vil si - det regna en del når vi sto på stranda ved Hollendardalen og prøvde å dra på oss overlevelsesdraktene, men det slutta når vi satt oss i båten, og begynte igjen rett før vi var fremme i byen. Flaks :)

Båtturen tilbake var suveren! Det var HELT flatt på havet, og vi kunne gå med full fart hele veien! Det er fryktelig sjeldent her oppe... Med andre ord en flott lørdag (på tross av tåka :)




















Så ble det dårlig med fangst denne gangen óg, men vi har fortsatt ei helg igjen - bedre lykke neste gang :)

Dessuten så hadde vi jo glemt lykkereinene våre begge turene, det er nok derfor det går så dårlig :p
(Bilde av lykkereinen kommer en annen dag ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar